söndag 17 april 2011

Stormvarning!

Idag har jag varit alldeles ensam.........Dottern och pappan åkte iväg tidigt i morse till fjällen för att hämta hem tre buspojkar. Så jag roar mig på egen hand, å det går ju bra! Har hållit på att påskpynta lite och sen tog jag premiärturen med cykeln. Drog iväg till min mor och fick kaffe och godaste fikat på läääänge........Både rimbobullar och björnakaka......nog tål det att man tar en cykeltur med tanke på kalori-intaget! Rimbobullar bakade vi förresten som galningar på nittiotalet, lika goda då som nu! Måste nog göra såna där rimbosar nån dag.

På hemvägen var det bara med nöd och näppe som jag kunde hålla mig kvar på vägen. Å det bjöds inte på starkdrycker till kaffet om ni trodde det, Nej det var blåsten som ställde till det! Vid rakan bortanför kyrkan for jag nästan ner i diket. Fick till å med styra cykeln ett tag för att kunna ta mig fram!

Men, nu är jag hemma och det är dax att hoppa in i duschen! Tack för mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar