onsdag 6 april 2011

Dynga på BRÖ!!

Ja ha! Efter att ha varit sjuk i en hel fucking vecka hann jag jobba två dagar så blev Nova magsjuk!! (Det var ju bara förra veckan som hon hade ont i magen sist)......LESS!! Vad är det för fel på den här familjen som har magsjuka jämt??? Är det nån som försöker förgifta oss måntro?? I natt drog spyeländet igång......Så idag blir det en vabb-dag för mig, för såklart prickas sjukan in då Robert ligger borta!

Inte nog med det.... I natt då djävulsksjukan bröt ut va man ju "orustad". Så yrvaken skulle jag snabbt älga iväg efter nått å spy i, för att inte få en hel pizza i sängen. Då halkar jag på golvet och ramlar å slår mig rätt på smalbenet, trodde bene skulle gå av.....ONT som satan......Men, spyan hamnade i hinken i alla fall.
Kul........

Nu har jag ringt de fem samtalen som krävs för att vara hemma med ett sjukt barn......När jag talade med chefen påminde hon mig om "dunderkuren" mot magsjuka som hon gett mig sist magsjukan var i farten. Den hade jag glömt bort......

Så nu är Oscar testkanin. Han åker ju alltid dit på magsjukan, så klarar han sig nu, söker jag patent på denna superdrink........Vill ni slippa magsjukan så drick den här varje dag:

2 msk citronsaft
1 kryddmått bikarbonat
1 knivsudd salt
Blanda ihop dyngan och drick upp det......Äckligt som tusan, men det är det värt om magsjukan håller sig borta! Blir intressant att följa denna studie.......




2 kommentarer:

  1. Oj oj... vilken skada - men va gör man inte för att slippa en spya i sängen. Såg den hemska medicinen... ett allternativ till oss som inte gillar whiskey alltså...

    SvaraRadera
  2. Den här dunderkuren är ju riktigt god om man jämför med whiskey......

    SvaraRadera