lördag 9 april 2011

Gratis är gott......

Igår kväll hade jag särbon på besök.....Trevligt värre! Vi mumsade tacos och sen blev det en kaffedrink till efterrätt. Drinken var ett måste för att orka hålla sig vaken någon längre stund! Tack vare den mäktade vi med både att lyssna på Modos VIKTIGASTE match och senare se ett avsnitt av bigbrother. Sen blev det premiärsovning för Oscar i sitt nya rum.....Mysigt!

Idag är det ny dag å nya tag! Jag lurade med mig min mor till stora staden. Skor skulle köpas till barnen plus lite grejsmojs till Oscar och Axels nyaste projekt.....lådbilsbygget! Dom är verkligen på G med att snickra, skruva, måla mm......Oscar hade knappt tid att följa till stan.

Gratis är gott, tycker familjen SNÅL.......Byggmax bjöd på varmkorv! Tackar sa vi! Sen när vi letade färg till lådbilen blev det gratis är gott nr 2. Killen på Flugger färg älgade iväg in på lagret och kom tillbaka med en stor färgburk som Oscar fick alldeles gratis till lådbilen........Schysst kille! Han hade säkert också byggt en lådbil när han var liten gvadd.....
Igår kväll var det full fart på killarna! Dom snickrade som bara den.......Ikväll ska Oscar sova över hos Axel och lådbilsbygget fortsätter........KUL!

Nej, nu ska jag googla på "benfri kotlettrad" Hur fågeln tillagar man det?? Äh! Jag tar mig väl ett vinglas så kommer jag nog på ett sätt......

Hörs å syns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar