fredag 28 maj 2010

Långledig.

Nu blir jag långledig över helgen......Sambon är kvar nere i Stockholm på Maskinmässa, så jag sökte semester eftersom jag har jobbarhelg. Resultatet av det blir att jag är ledig fre-mån, vilket lyx!!! Idag har jag putsat lite fönster i regnet, och satt upp nå gardiner, en blanding av gammalt 80-tal och en ny kappa...? Blir nog inte långvariga på stången......Inte 80-talarna i alla fall.

Igår kväll hade vi en liten "saftprovning" här hemma, det provades tre sorter. Apeslin smaken kom på sista plats och Melon å Ananas fick delad första plats! Jag gör nog om testet ikväll igen.....
Vad har mer hunnit hända idag då.....? Jo, jag har TACKAT NEJ till ett nytt jobb......Som dessutom var dagtid Måndag till Fredag med lediga röd-dagar.....Oj, vilket lyx....Men, det fanns andra anledningar till Nej säjandet.....Fast visst låter det konstigt att man inte nappar på ett sånt fantastiskt erbjudande, vi som jobbar varannan helg på Hemtjänsten och dessutom ofta storhelger och andra röda dagar. Men, det kommer nya tåg....Nu har jag ju bästa affärsidén på gång också.....

Nej, nu ska det bakas kladdkaka.....Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar