tisdag 18 maj 2010

Har de regnat.....?

Ledig i dag med efter jobbarhelgen.....Å dagen började bra, soligt och varmt. Perfekt för lite stök i trädgården, nu är fröna övertäckta så dom klarar lite frost....Svårt att tro att det skulle kunna bli kallgrader nu, men lugn, det kommer.....

Sen har jag börjat slava med fönsterskrapning....... Nu ska det ske! Men svårt är det för fönstren sitter så högt. Sakta går det också.....Hann bara ett, sen blev det......STÖRTREGN! Bäcken är alldeles brun och översvämmad. Värsta vårfloden.....

Idag fick jag den OTREVLIGA äran att få påhälsning av en "Timmeroxidiot". De va bara "odödd" för mig tidigare idag, när jag råka kasta ett öga mot spegeln innan jag skulle iväg på Bakfickan.....Där satt den, längst ner på linnet.....Usch, va snuskigt! Var komma dom infrån, dom där slemmiga krypen....Å va ha dom för uppgift här i livet? Skrämma vettet ur en stackars människa.....Nu törs man inte gå ut mer på hela sommarn......
Nej, huvva, nu går jag å lägg mej, å säkert blir det mardröm om timmeräcklet.....










2 kommentarer:

  1. Här har vi vår chans http://www.kryssaemil.se/~kryssaem/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=199:vinn-ett-aktiebolag&catid=41:emilsblog

    Vinn ett aktiebolag... Hur ligger vi till med affärsidéerna?

    SvaraRadera
  2. Jag anmäler mig på stört....Affärsidén behöver bara lite finslipning!

    SvaraRadera