söndag 9 maj 2010

Ja sköt en älg oppa lia....

Gårdagens fest startade hos Danke och Marina med en trevlig förjummare....Efter intagna öl och diverse surr, stack vi brudar iväg med Mosjö buss medans herrarna promt skulle åka limosin. Men jag å Syrran fick oss en åktur tidigare på kvällen.
Annica ser ut som en riktig limosinbrud. Precis rätta minen.....
Vi fick åka två gånger. Först en vända för att byta kläder? Å lite senare bar det iväg Sö om ån, för att hämta upp två dansanta herrar......Det fanns fler Skorpedsbor som gärna ville hänga med en sväng. Här bar det iväg till kyrkan fram å te baks. Jag röstar för att limosinåkningen va roligast på hela kvällen!

På Olympia var det "Oxn" för hela inträdet. Dessa Noice Makers hade inte så många låtar på sin lista. Så dom spelade Oxn typ 15ggr istället. Jag är ju ute efter ett älghorn till mitt vardagsrum, men än fast det måste ha fällts minst sju hundra älgar under kvällen så är jag lika utan horn idag ändå.......Hade varit skojsigare med ett vanligt coverband tycker jag......Men, det fanns en bar där man kunde fördriva kvällen å det gick ju lika bra de, mycke folk man kände var det också å de är alltid kul. Här har vi landat vid baren och det var väl där vi höll till resten av kvällen, förutom några tappra försök på dansgolvet då.....Jag vill ha dansband!.

Träffade på dessa herrar ute på parkeringen. Backlunds bröder ifrån Malmfyndigheternas hottaste plats, DEGERSJÖ......I Solberg då förstås....Inte "vårat" Skörpe-Degersjö. Kan dom va tvillingar måntro?

Kvällen blev till natt och till slut äntrade vi bussen och åkte hem över skogen. Å sist men inte minst blev det äggstekning i eternithuset för några tappra bussresenärer.

Nu är det Söndagkväll och dax att gå och koja. God natt.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar