måndag 17 maj 2010

Högsommar...?

Det härliga vädret fortsätter. Nog är det skönt att inte behöva frysa som en hund varje gång man ska gå ut. De här sista dagarna har man ju inte ens behövt nån jacka på kvällarna......Hoppas den här värmeböljan sätter ribban för kommande sommar...?

Till och med fisken verkar ha vaknat ur vinterdvalan i och med den varmare temperaturen. Här om dagen fick vi smaka årets första öringar.....Oscar drog upp två godbitar. Tjuvfiskat smakar alltid godast!! Vart var vi å fiska då?? Hemligt så klart!


Det är inte bara trevligheter som kommer med värmen och solskenet................
Nej, alla direkt OTREVLIGA och livsfarliga djur, såsom spindlar, insekter och flygfän...Usch å fy. Får ju en mindre hjärtinfarkt varje gång ett sånt däringa flygfä kommer mot en.......Igår när Nova kom in glad i hågen efter att ha varit ute och lekt dröjde det inte länge förrän hon började klaga att det både gjorde ont och kliade bak på ryggen. Jag dit och skulle klia, å då jag drog bort klänningen satt det en bamse stor "TIMMEROXE" bak på ryggen. Den hade till å med gjort rivmärken. Jag höll på att stryka med på kuppen.......Så snuskigt!! Tur att Pappan fanns några meter bort och kunde få bort denna inkräktare, som nu flyttat till nya jaktmarker.....

Den såg inte riktigt ut så här....men lika äcklig var den i alla fall. Tänk att jag fångade såna där kryp och tyckte det var roligt att hålla i dom när jag var liten....Fy skäms på dig Länsman, inge vett!!......

Huvva, jag mår illa bara av att se bilden. Jag bryter där! Tack å hej......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar