fredag 30 april 2010

Sista april.....

Så var det dax för brasa och raketer. Kvällen till ära hade Oscar utrustat sig med både smällare och raketer. Kul, för både vuxna och barn. Men inte för hundar och andra skotträdda dessvärre.......Efter sedvanlig tacoätning bar det iväg ut flera gånger för att bränna iväg diverse smällare. När det sen blev dax att gå till brasan stannade jag och Nova hemma. En liten tjej som mest fryser tyckte det var mysigare att hoppa i pyjamasen och läsa Nalle puh......Dessutom ska hon upp i tidig otta eftersom både Pappan och Mamman ska iväg å jobba. En ska ut mot kusten bygga grund och den andra ska väst på Service å sköta gamlingar......

I år var brasan lite mindre än vanligt, men det betyder inte att det som skulle brännas va mindre intressant. Under veckan när jag varit dit med sopsorteringen fick jag syn på flera fynd som var kastade på brasan, vilka skulle passa utmärkt i vårat hus.......Stal jag nått då?? De låter jag va osagt! I annat fall brinner "fynden" upp just i denna stund....

Nova ute på gården för att se en sista raket innan det bär iväg upp för att sova......

Nu ska jag invänta Oscar och Sambon, God kväll!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar