tisdag 6 april 2010

Nu är det ved tider..

Så här på vårkanten börjar det kapas ved på brinnande livet lite var stans här i byn. Även i vår familj har vedkungen startat upp. Sambons bästa nöje......Så nu är det full fräs både på traktor och motorsåg! Å vedhögen blir större och större här på gräsmattan. Ser att han dumpat klubbarna just på min grillplats.....(ja, ja, grillplatsen finns inte i verkligheten än, men...). Får nog omgruppera grillplatsen och flytta den lite längre sydöst, då borde inte veden hamna ovanpå....?


Jag har älsklingen på hemmaplan den veckan. Föräldraledigt kallas det och det är jätteskönt, helst för mig som kan fara i lugn och ro till jobbet utan att varken klä på eller skjutsa barnen på bakfickan....




Hittade den här "musikvideon" i mobiltelefonen, så Dagens fråga blir:


Vad har dessa snyggingar gemensamt......Är det:


Dom är alla kanonbra på att sjunga......eller kan det vara att


Dom har alla haft samma arbetsplats.....


Fundera på det ni.....Men, vad sjunger dom egentligen? Det kan ni också försöka lista ut......Fortsättningen följer nån annan dag. Då kanske det hörs bättre...


Tack å huj!! Men förresten, hur blir det med stimpengar nu då.......

2 kommentarer:

  1. Jag fixar stimrapporten - det gör jag ju på jobbet 2 ggr /år så de får nog hänga med på den.
    Nog va det väl gyllene tider de gnolade på?!

    SvaraRadera
  2. Ja visst, såklart firades Robbans 30 år med gyllenetider karaoke.....Men du, varför står det vid din ikon att det är ett år sedan du bloggade? Vad jag vet är du en flitig skribent....

    SvaraRadera