måndag 22 februari 2010

Hugaligen!!

Magsjukan har verkligen fått greppet om familjen. Enträgnare sort har jag inte varit med om på länge. Sonen har haft denna "djävulsksjuka" sen i Torsdags kväll!! Usch å fy, han är aldeles likblek. Igår kväll fick jag ringa på jobbet å "vabba" eftersom pappan i familjen drog iväg på jobb. Å tur va väl det, för innan kvällen kom hade jag 39.3 i feber och ett väldigt grävande i magen. Sen när jag gick å la mig tog det inte lång tid innan cirkusen var igång. Barnen kräktes för fullt. Spyor till höger å vänster, i sängar å på golv! Huvva! Nova gjorde slut på alla pyjamasar på några timmar. Nattens resultat blev åtta spyor i sängarna och en hel sopsäck full med spytvätt!! LESS.NU....

Idag har vi mest bara segat omkring....Ja, torkat några spyor har man ju alltid roat sig med mellan varven också...hm..

Nu har i alla fall barnen gjort kväll, å en grinade sig till sömns pga magsmärtor. Usch! Det gör ont i "mammahjärtat". Måtte helvetet ha gått över till i morgon!

3 kommentarer:

  1. Det låter som om du haft en riktig skitdag! Pigga på er - Jag känner febern komma krypande... hoppas att man är pigg tils imorgon

    SvaraRadera
  2. Stackars ALLA ni.... Robban har tur som slipp va hemme, Krya på er!! så KANSKE man törs titt in en dag på kaffe... Kram..

    SvaraRadera
  3. Hej hopp! Hoppas att ni börjar pigga på er. Här är det inga sjukdomar än så länge... ska försöka jobba imorgon om det inte är tusen minusgrader.
    Ang pensionen så har du nog rätt om triss. Lika svårt att få nån vinst på det hela.
    Pigga på er

    SvaraRadera