fredag 12 februari 2010

Soteld....blä!

Den här sotelden verkar bli en långvarig följetång....en dålig sån dessutom! I veckan har det mer och mer börjat stinka rök både i köket och på övervåningen. När vi sedan gjorde upp eld igår kväll tog det inte lång stund innan både köket och vardagsrummet var rökfyllt!! Jag trodde "finnen" hade täppt till alla hål när han var här och gjöt igen muren....Sotarn har ju varit och efterbesiktat i förra veckan. Å då var det schysst. I alla fall fick Robert agera rökdykare och tömma ur pannan på all brinnande ved och kasta ut det i snön. Usch, sen fick vi ett förpestat hem igen. Det stinker sur rök överallt.....

Idag var sotarn snäll och skyndade hit för att provtrycka muren igen. Det visade sig att det inte alls är tätt. Det kommer rök ut både i vardagsrummet, köket och sovrummet uppe....Mysigt! Tror jag ska erbjuda sotarna "bagar-rummet" för det är ju lika bra att dom bosätter sig här på 35an......det här verkar bli långvarit bekymmer...

Vad blev summan av allt detta då? Jo, nu är det våran nyvunna vän EON som hjälper till att värma huset igen...hm, jag tycker bättre om ved-värme. Nej, nu går jag över till Syrran å hör om hon tyck nå synd om mej!!

1 kommentar:

  1. Joo Linda jag tycker Mycke synd om er.... Det e aldri roligt när det jävlas!! Å dessutom e ju Röken Farlig.. Har nog haft ett Getöga på ditt hus på sena kvällar ska du veta!!

    SvaraRadera