måndag 9 februari 2009

Ledig måndag

Måndagar går alla lediga barn och föräldrar på Stor och Liten. Så hade även jag tänkt denna dag. Vi som var uppe i god tid hann både med ett par koppar kaffe och lite tvättning. Sedan var det dax att starta bilen, Ja ha!! stendöd! Den måste ha fått en hjärtinfarkt i natt (kanske av all snö)... Jag trodde att "silver Mercer" betydde "Inget krångel" På med laddaren ett par timmar och nu går den som en klocka. Den är förlåten för den här gången men det får inte bli nån vana.

Nu har man gått och blivit ensamstående. Åtminstånde på veckorna. Robert har brännt iväg ner till Bollsta igen, så nu får jag hålla med Annicas blogg, "själv är bäste dräng" Tro hur hon har det idag då? Stadsresor på Lördagskvällar kan vara farliga....



Oscar har planterat om sin avocado planta. Nu väntar vi bara på att få skörda!

2 kommentarer:

  1. Du är i gott sällskap... Gräsänkorna på Skorpedsvägen!

    SvaraRadera
  2. Det var nog tur att bilen inte ville starta. Av de fyra barn som var där, har en magsjuka och den andra 40 graders feber. Jag hoppas att mina två håller sig frisk.

    SvaraRadera