fredag 27 februari 2009

Ett lätt illamående..

Ett illamående infanns sig direkt när man klev in på dagis på torsdag em. Nils kom springande i högsta hugg: Nova har kräkts, Nova har kräkts ropade han. Trodde att han hittade på, men när jag kom in i andra rummet såg jag en rejäl spya på golvet och fulla Nova och mitt i den röran stod Markus. Stackars han.... Drog av henne kläderna och på med nytt. Sen högsta fart hem så hon inte skulle spy i bilen. Och vi som skulle hälsa på Lisa som fyllde år. Vi beslutade att jag och Oscar skulle fara själva. Nova hann spy åtta gånger till, innan Robert kom hem.

Vi "dörnade" iväg till Södra sidan. Där var det tacotårta, gräddtårta, godis, kakor mm. Dom ville verkligen "gö" upp oss inför kommande magsjuka då man ju brukar tappa några kilon... Vi hade väldigt skuj, fick skratta så man fick ont i magen på ett annat sätt.

Lisa och Ethel har väldigt svårt att bestämma sig för vilket chokladbit dom ska ta. Kräver väldig koncentration.... Vem snodde den VITA undrar jag? den var ju borta redan när jag kom dit.

Oscar var trött så vi bestämmde oss för att åka hem igen. Det var då DET hände! Hann bara upp till korsningen så la han en spya storlek EXTRA LARGE i framsätet och ner mellan stolarna.. Körde hem och frakta in spy killen som så klart hade spya fulla kläderna också. Efter avklädning var det så dax att ta itu med bilen.. Hårt jobb tog säker två timmar, jag gjorde första skiftet, och Robert tog vid när sätet skulle skruvat bort för att komma åt under. Blä! Till slut slocknade båda spygurkorna, en på golvet och en på soffan. En sammanställing av spytävlingen blir:

Nova på första plats med 17 gånger

Oscar på andra med sina nätta 5 gånger

Hoppas Lisa klarar sig från den här sjukan, hon ska nämligen till fjälls under lovet.... Skulle nog inte farit till henne igår. FÖRLÅT!

Idag fredag blir det vård av barn för min del. Har ju även en hel del spy tvätt att roa mig med om barnen mot förmodan skulle somna. Nej, nu måste jag ta en wisky i förebyggande syfte tror jag.

3 kommentarer:

  1. Även Axel har kräkts inatt. Var tjugonde minut... oj va skoj. JAg tar en whiskey till frukost idag! Jä..la dyng-sjuka som aldrig tar slut

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Det var jag som åt upp dom goda chokladpralinerna både från det övre och undre lagret ;)
    //pralinmumsaren

    SvaraRadera