måndag 23 februari 2009

Elaka Trollkarlen!!!

Trollkarlen var här inatt igen och förvandlade Nova till en vrålapa! Vilket herrans liv det var ett par timmar. Det slutade med att jag fick lyfta över henne till våran säng. Då blev hon lugnare, men det betyder också att jag får ligga som en inklämd sardin mellan Oscar och Nova. Med stelhet och ont i kroppen som följd. Blev inte många timmars sömn inatt heller...klev upp vid halv sju, då hade Oscar maroderat ett bra tag.

Upp och hinka lite kaffe och elda lite. Då känns det genast bättre. Sedan var det STOR och LITEN på schemat. Dålig uppslutning i dag. Två stycken Oscar och en Nova. Spelade lite spel och fikade. Fick också höra en trevlig nyhet. Det ska visst födas en bebis här omkring till sommaren. BRA, BRA! Fler såna nyhet mottages tacksamt.

På eftermiddan fick jag besök av en kaffesugen typ. Diskuterade lite om hur vi skulle klippa och färga håret imorgon. Annica hade en teori om att man ser mindre fet ut om man har kort klippt hår. Jag vet inte?? Någon annan kankse har svaret på den gåtan. I alla fall kommer Annica att bli hel "hot" i hennes nya frisyr. För mig blir det väl som vanligt, går ut där ifrån och ingen märker att man har klippt sig.. Hörde förresten att det fanns en brutta väster om mig som snaggat sig idag.

Nej, nu väntar månadens höjdpunkt. Trädgårdsmöte!!

Huj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar