torsdag 6 september 2012

Vilken TURDAG??

Hej å hå! Igår hade jag tur inte mindre än två gånger......Varför köpte jag inte en trisslott också?

Första gången jag hade tur var på förmiddan. Var ute på sedvanlig hemtjänst-cruising med leasingbilen, då en stor tall hade brakat ner över vägen precis där jag skulle fram....Vilken TUR att trädet blåste omkull så det fastnade på vägräcket. Det gjorde att man kunde smyga sig förbi under trädet på fel sida vägen för att fortsätta färden.

Nästa gång jag hade TUR var på eftermiddan. Samma bil och samma cruisingsväng. Men, denna gång slutade färden med punktering på framhjulet! Eftersom jag är en van och säker däckbytare grävde jag snabbt fram allt grejs som behövs för att byta ett däck. Det var sen problemet började.....För det första ser det så kallade fälgkorset ut som ett skämt! En kort liten varelse med plastdetaljer, veckt nå djävulskt! Åsså mina svaga spagettiarmar på de....blev det inte många bultar lossade. Inte en enda för att va exakt! Satt som berg. Det var då räddaren i nöden dök upp :) 
En snyggen älgjägar ifrån "ottmon".....Vad mer kan man begära. Snabbt som ögat hade han bytt däck-aset åt mig. Med sitt eget fälgkors såklart. Eftersom han böjde sönder Kommunbilens veka plastredskap på första bulten.....Leasingforrrden ä rakt för rejäl....NOT!

Ja,ja. Tur hade jag i alla fall både med trädet och Ottmojägarn..... :)

God bye,

2 kommentarer: