tisdag 4 september 2012

Rensa...

Tjoflöjt! Va bra det går! Ikväll stack jag och syrran iväg och plockade trattkantareller på ett "topphemligt ställe". Å sicken tur att vi hann hem exakt på samma minut som ovädret drog in. Helsicke vilken storm det blev hux flux.......som om värsta orkanen var på väg emot oss! Tur att oväre inte varade så länge.

I alla fall fördrevs resten av kvällen med att rensa både svamp och dator från diverse dynga!.....Mossa å barr borstades bort från trattisarna och cookies, galoperande hästar, trojaner, troll  å all annan SKIT rensades bort från datorh-vetet! (Så nu kommer jag in på bloggen igen :)

Mums!! Vad gott det ska bli med kantarellpaj till kräftorna som ska mumsas till helgen, känner jag nu :) Längtar redan. Har bara ätit kräftor en gång i höst, och det är alldeles för lite??

Tidigare idag roade sig barnen med att baka en äppelpaj, av äpplen från Oscars träd, så den får väl bli efterrätt sen vi vräkt i sig kräftorna då....Den stora frågan är bara om jag ska köpa kräldjuren på Konsum, eller ska jag smyga iväg till Syrran och tjyvfiska upp några ur hennes damm???

Tål att tänkas på. Good night ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar