söndag 26 augusti 2012

Självförsörjande :)

När min senaste affärsidé är att bli hemmafru på heltid så passade det bra att göra en Lördagsmiddag med ENBART ingridienser från "egen gård"....

Först brännde Syrran å jag till skogs och plockade en korg med gula kantareller. Sen tog jag upp potatis ur mitt eget land, och morötter ur morotslandet. Efter det plockade vi vinbär till efterrätten. Sist men inte minst hade jag sparat en stor lax från fisketuren i fredags......(ljug, den kom ifrån frysdisken på Konsum) Så Menyn blev alltså:

Färsk potatis och ugnstekt lax med kantarellsås. Mums!! Åsså dom egna morötterna i salladen. Till efterrätt blev det mousse toppade med röda vinbär från egen buske.....Tyvärr glömde vi bort att äta moussen. Det blev ju sån brådska att dra till STATION för att kolla läget där. Borta hos "Pär" var det lika trevligt som vanligt!! Vilket uppsving för byn med denna mötesplats!

Klockan tio blev det hemgång, då var både barn och vuxna trötta. Det tar på att ta opp pärern!

Nu äre Söndag och helt nya möjligheter :)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar