onsdag 22 augusti 2012

Hemmadag..

Det blev som sagt en ofrivillig hemmadag idag......Men, barnens sjukdomar rår man inte på. Bara att gilla läget!!

Så idag blir mys framför tvn tillsammans med Oscar. Fast jag målar lite mellan varven också....Blir för träligt att sitta å dega en hel dag :))) Å just nu letar jag efter nå roliga utbildningar att söka. Vad säjs om Tandsköterska L.Lygdman? Fast gräva i andras munnar låter väl inte allt för glamoröst........Dessutom är utbildingen i Umeå. Vem passar barnen under den 1.5år långa utbildningen?

Nej, jag tror att jag blir Vårdadministratör L.Lygdman istället. Å då kan ni ge er tusan på att jag bara jobbar mån-fre, och att jag dessutom blir ledig alla röda dagar......Det ska bli UNDERBART!! 2års distansstudier med träffar i Östersund. Men, då har jag väl inte ens behörigheten som krävs....

Eller så blir jag helt enkelt Bygglovshandläggare!! Det låter ju riktigt intressant! Avslag på allt lovas....1årig distansutbildning med träffar i Huvudstaden. Japp!! Så får det bli. Stockholm here i come!!

Eller......blir det till att vara kvar på hemtjänsten :))

Tjingeling, nu ska jag hämta jäntan som har varit på utflykt till Källarbackens Saga!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar