tisdag 15 maj 2012

Skolmöte!

Japp, igår kväll var det dax för mötet angående "ryktena" om eventuell nedläggning av Skorpeds skolan.

Ett 70tal personer hade samlats för att diskutera ideér, åsikter och förslag om hur vi ortsbor ska agera i framtiden. De flesta var nog helt överens om att vi har en jättefin skola med en suverän utemiljö, med skidspår, hockeyrink, fina grönområden och dessutom närhet till en spännande skog. Bara det borde väl göra att ALLA vill komma till våran skola???

Än finns det ingen beslut på någon nedläggning. Inte under den här mandatperioden i alla fall. Så man får väl lita på det så länge....... MEN, bekymret är att ska man starta en friskola måste en ansökan ha kommit in innan det finns ett nedläggningsbeslut på befintlig skola,.......fråga mig inte varför, men så var visst reglerna?

Själv har jag en mycket enkel, rolig och helt vattentät plan hur vi ska rädda skolan:

Om alla i lämplig ålder tar å ligger med varann lite mera!! Om 50 par lyckas få till en unge var så är ju hela frågan löst! Hur lätt som helst. Det blir fler arbetstillfällen på det viset också. Barnomsorg, fröknar, affär, osv.......


Så från och med nu måste ALLA följa detta råd......Utom mig själv då..... för jag har fått tillåtelse att stå över..Ha,ha,ha!

Men alla ni andra, hopp i säng på stört!!

2 kommentarer:

  1. Ser att flera redan är igång med barntillverkningen... Förstår att du inte hinner delta eftersom du är ute med kameran och knäpper... Jag sitter mest och funderar på vem bild 2 är... tror jag är nåt på spåren, tycks ha sett dessa cellulitlår i Vika på nån men kan inte placera dem riktigt... ha haaa...

    SvaraRadera
  2. Ha,ha! Jag fantiserar att det är jag som är med på första bilden.....hmm!! Dream on....

    SvaraRadera