onsdag 16 maj 2012

Myckelgensjö!

Yes! I morgon får jag fara till Myckelgensjö och jobba i hemtjänsten där........Poolpass kallas det å då får man flänga runt lite var stans inom kommunen för att sköta om våra gamlingar. Fast Myckelgensjö känns ju bara skoj att fara till. Ska man träffa på riktigt rekordeligt ä falk så äre dit man ska bege sig.....


Å blir jag sugen på något gott när jag är där uppe i krokarna och smyger kan jag ju alltid titta in till Annica och köpa mig lite Myckelgensjö-glass!! Mums! Eller fiska i tjärnen, om jag vill ha nått nyttigare.... Är det Hildegard som sköter invägningen fortfarande??

Ni kan ju alltid surfa in på www.mglass.se för att titta lite närmare på glassfabriken....

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Hildegard har väl sålt huset - kolla veckans lagfarter i ÖA. Verkar vara SMED-JAN som köpt det. Tror hon bor på Bredbyn nu. Eller så är jag helt fel ute. Lycka till å ät inte för mycket glass - du kan få is-hjärna!

    SvaraRadera