onsdag 23 maj 2012

Måla...

Undra hur många gånger ordet måla har funnits som rubrik på denna blogg? Massor antar jag......Och måla är just vad jag roar mig med i dag. Ska försöka slafsa på så det bara är ett varv kvar till i helgen. Sen vill jag ju hinna va ute lite idag också. Nu när det verkar bli lite somrigt!

Vad händer annars då?

Jo, igår kväll kom det två "tomtar" ifrån skogen och köpte ett stycke åkgräsklippare. Gamla å skröpliga va dom, så tur att jag ä så pass stark att jag kunde hjälpa herrarna att baxa upp klipparen bak i skuffen på bilen....Att den stack ut lite där bak tyckte dom inte gjorde nått. Gubbarna knöt fast den lite provisoriskt och tyckte det fick duga. Jag tyckte det såg vanskligt ut! Undra om dom tog sig hem eller om klipparn rasade ut på vägen?

Sen är det frågan vem som äger rättigheterna till pengarna jag fick för klipparn? Det är dessutom två hushåll som ska dela.....Jag tror att det är kvinnorna i husen som får stålarna? Jag löste ju ut ett paket från Gina Tricot igår för 1 200kr så jag behöver ett tillskott i kassan!

Puss!!

2 kommentarer:

  1. Klart det är våra pengar... det är ju vi som håller ställningarna här hemma när gubbarna är borta! Vi tjänade dessutom lite pengar på att jag inte köpte nån ny rem till klippar-aset!

    SvaraRadera
  2. Ha,ha,ha!! Du är ju så klok Katrin! Jag tycker som du....

    SvaraRadera