lördag 5 maj 2012

Rödvinssås,

Nu har jag gjort nått jag aldrig kokat ihop förut.......Nämligen en Rödvinssås! Hoppas den blir smarrig nu då, när man ha "ävles"....

Hittade två rödvinspavor med nå småslattar i.....Själv dricker jag inte rötjut, så survinet får bli en god sås istället!

Scharlottenlök hackas och steks i smör tillsammans med råsocker.....Det är viktigt att ha en riktigt BRA spis när man håller på med såna här avancerade grejer.....så kolla gärna lite extra på min "highteckspis"

Åsså tippa i Rödvinet. Tyvärr upptäckte jag att det var för lite vin......Det skulle va 5dl. Det blev alltså till att snåla in lite på starkvarorna. Nu efterlyser jag 1 dl rödvin att spä på det hela med?

Nä, bäst att göra en sista ansträngning på altanen innan man går in för nån roligare lördagsysselsättning....

Over and out,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar