tisdag 28 december 2010

Tjo ho!! Va trevligt!

Igår kväll var Oscar och Nova bjudna till Nelia och Mira på julfirande! Dom hade jätteskoj, lekte och busade för fullt. Efter jag tagit en uppfriskande promenad (för att bota förkylningen) gick jag också över till Tommy och Kristina. En god glögg värmde bra i min hostiga hals......När kusinflickorna höll på att leka frågade jag vad dom ska jobba med när dom blir stora. Det behövdes ingen lång betänketid innan svaren kom: Jag ska köra lastbil, sa Nelia. och  jag ska sy balettklänningar, sa Mira bestämt! Det blir två kanonjobb tycker jag. Lycka till!

Den här veckan har jag föräldraledigt, och det betyder myspys på högsta nivå. Oscar vaknade redan före sju så vi fick gosa i soffan se Pettson och findus ända till klockan nio innan Nova dök upp......Så vi hade det väldigt lugnt och skönt i två timmar faktiskt!

Sen var kusinerna på besök en sväng, och det hann lekas, affär,leka med bilar och spelas tv-spel försås. Efter det drog vi iväg till mormor. Oscar och jag for iväg i skidspåret medans mormor ordnade kaffe. Perfekt!

Och nu det bästa av allt!! Sommarkatalogerna är här!! Nu ska här bläddras hundra gånger och sen beställas, å sen skickas tebaks såklart när kläderna väl kommit......Vilken tjusning....
Kvällen är räddad.....

I morgon skulle jag:
VILJA FARA PÅ MELLANDAGS REAN !
Provar videofunktionen på min nya kamera.........Inte lätt för en helt otekninsk person.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar