måndag 27 december 2010

Juldagen alá pensionär....

Juldagen började för min del med att hemtjänsta fram till tolv. Jobbigt värre faktiskt. Julnatten blev ju en vaknatt som heter duga. Nova avslutade tyvärr julaftonen med att få över 39 graders feber och halsen svall igen så hon kunde knappt andas. Låg bara och stirrade och djupandades plus att hon skakade i armar och ben. Huvva! Inte kunde mammen somna om nå mer efter det.....Jag fick ju ligga och lyssna resten av natten så hon inte skulle kvävas.....Resultatet av detta blev att jag kände mig värre än dubbelt bakis på juldagen, än fast inte minsta lilla starkdryck slunkit ner under julkvällen.......

På juldagseftermiddagen var vi bjudna till min mor för att umgås och äta gott. Det var trevligt värre!

Kalaset började med god lingon/blåbärsglögg och sedan blev det middag med massor av mums. Några glas vin slank det ner också...... Det bådade alltså gott inför kommande juldagskväll......

Lisa och Oscar är riktiga skinkätare!

Annica är inte bara Hägglundsarbetare, hon är tomte också! Här är hon i full färd med att dela ut julklappar till barnen.
Nova är  HELNÖJD över sin gosiga Hellokitty docka....

Vid åtta snåret drog vi iväg hemmåt igen, och då blev det några matcher med det nya Wii-spelet. Lika kul för både barn och vuxna! Klockan blev tio och barnen gick till sängs.......

Och vad hände sen då????

Jo, resten av familjen gjorde också mört!! Fy skäms! Det har väl aldrig någonsin hänt att man gör kväll klockan halv elva på en juldag någon gång? Juldagen brukar ju betyda......fest!!

Pensionärsvarning utfärdad.....
(fast jag skyller väl tröttheten på vaknatten kvällen innan....)

Så nu blir det till att ta igen denna slöhet med tredubbel fest på nyårsafton istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar