måndag 6 december 2010

Årliga pepparkaksbaket

Igår var det så dax......Det årliga pepparkaksbaket, fast med lite fusk såklart! Köpta degklumpar ifrån Konsum. Jag har aldrig gjort en egen pepparkaksdeg i hela mitt liv.......Skulle säkert bli misslyckat om man provade? Så jag kör med den säkra varianten!

Det bästa med baket är den härliga doften som sprider julstämmning i hela huset.....Myspys på högsta nivå!

Oscar gjorde delarna till sitt egna pepparkakshus och Nova bakade alla möjliga och omöjliga pepparkakor. Själv försökte jag också få till ett stycke hus......Svårt! Och värre blir det sen när det ska "limmas" ihop......

Oscar valde den här lyktan när vi vann på lotteriet uppe i Önskan....

Nu ska jag älga iväg ut på nätet och kolla upp om det finns nån snygga kläder där ute.....see you later....

2 kommentarer:

  1. Antar att den där ljus-mojjen snart blir offer för din sprayburk... men att spraya är ju kul...
    Pepparkakor är ju också kul. Doftar underbart! Ska bli spännande å se ert pepparkakshus - Vi gjorde ju ett sånt där färdigt i kartong - fukar också!! Jag ska röra ihop en deg som är perfekt till stora hjärtan... oj oj, hur ska man hinna med allt??

    SvaraRadera
  2. Ta alltid en glögg först! Då hinner man med det mesta....

    SvaraRadera