söndag 12 november 2017

Vilken dundersuccé!!

Oj! Vilken trevlig tacokväll det blev igår på Bygdegården! Roligt att ALLA ställer upp när det anordnas nåt på byn 👍👍👍

Inte mindre än 113 gäster hade vi under gårdagskvällen. TACK till alla som kom och "sponsrade" till Skorpeds barnens blivande klassresa.

Jag ävlades och bakade en cheesecake till efterrättsbordet. Det var svinlänge sen jag gjorde cheesecake som bakas i ugn. Den blev riktigt bra tycker jag, och superlätt att skära i fina bitar. Den ska jag göra fler gånger. 

Här andas jag ut!! Äntligen färdig med cheesecaken - det blev VÄLDIGT stressigt när jag skulle garnera....hittade för fågeln inte spritsen!! Letade som en idiot. Slutade med att jag fick springa över till Anita och låna en. Nu har jag förresten kommit på var min egen sprits är. Min bästa sprits gick ju sönder ifjol när jag skulle garnera pepparkakshuset, och mina engångsspritsar tog jag ut till husvagnen i somras...
Här förbereder vi inför dukning nummer två. 
Fikabordet på G! 
Dukat och klart 
Till och med levande blommor på borden - fint!! 
Oscar och Ann-sofie donar
Nova och Mirjam går båda i fjärdeklass 
Slut på festen - städat å fint. Hoppas klassen fick ihop mycket pengar igår. Det behövs GIGANTISK med pengar för att åka på klassresa 

Nä, nu ska här städas

/Tjing 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar