söndag 1 oktober 2017

Bakad potatis med skagenröra!

God morning 

Hujedamej vilken sovmorgon! Låg och drog mig till tjugo i åtta innan jag sprättade upp. Det hör inte till vanligheterna.

Igår gjorde jag bakpotatis till middag - och tusan vad gott det blev! Jag förbakade potäterna i micron en stund innan dom fick hoppa in i ugnen. Annars blir det ju ganska lång tillagningstid på bakad potatis, så förmicra var perfekt! 
Fyra stora baddare redo att tillagas 
Det fick bli skagenröra som fyllning....då kan ju inget gå fel! Göttans 😋😋
Måste börja göra bakad potatis oftare. Hittade ett recept med kycklingfyllning som också såg jättegott ut. Det ska jag testa nästa gång

Å annars?

Jo, förhoppningsvis blir det en skogsdag idag med. Vi har ju fler "hemliga" svampställen att besöka. Gårdagens svampskörd blev som sagt ett riktigt bottennapp!! 

Nu mera kaffe 
/Tjing 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar