onsdag 25 maj 2011

Vilken service!!

Idag efter allt slavande med fönsterputsandet åkte vi över till Bredbyn. Hade alla möjliga ärenden där,  köpa skor till barnen, hämta paket ifrån Panduro.....(nu ska här pysslas?) och kolla efter lite plantor / träd på Handelsträdgårn. Allt gick enligt planerna, förutom skor till Oscar, där gick vi bet.....Får leta i stan på fredag istället.

Vilken kanon service det är på handelsträdgårn!! Jag insåg ganska snabbt att det skulle bli helt omöjligt att ta nått äppelträd inne i mersan.......(hur jag nu kunde inbilla mig att det skulle kunna gå??) Döm om min fårvåning när kvinnan bakom disken sa att hemkörning av träd alltid ingår i priset!! Superbra för mig!......Men, jag kände mig tveksam ändå.....stackars dom som jobbar där. Först ha  öppet till klockan 19.00 och sen efter det frakta träd runt hela Anundjö......Förlåt, men tack för det fina trädet!! Det dök upp här vid åttasnåret ikväll.

Nu känner jag att jag vill fara och köpa fler träd och buskar å få dom hemleverade........

 Det fanns massor med roliga sommarväxter på Bredbyn. Jag köpte bl a 5st jättefina Pelargoner för ynka 100kr, ett riktigt kap!

Sommaren kan komma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar