torsdag 19 maj 2011

Lycklig ägare!!

ÄNTLIGEN!! Jag har "stärme" på min mor en längre tid om att jag ska få överta en tavla, målad av Emil Karlsson, som finns i hennes ägo. Förmodligen väldigt värdefull dessutom! Hon har tvekat länge, men, här om dagen då hon kom förbi hade hon dyrgripen med sig!!

Nämnas kan att jag bara fått den på låns.........så vill hon någon gång ha den tillbaka är det fritt fram att hämta hem den igen......Hoppas inte!

Konstnären har gjort en målning på baksidan av tavlan också, totalt utnyttjande av utrymme, kan man säja!
Här ser ni baksidan........Kolla in bebisen som dricker mjölk ur bröstet som kvinnan slängt över axeln! Ha, ha! Framsidan visar jag upp vid ett senare tillfälle. Ramen måste stylas om lite först.......Den målningen har jag döpt till "Dansbanan i Täfteå"............

Over and out from Länsman!!

2 kommentarer:

  1. Vante dansbana vid Gröntjärna?

    SvaraRadera
  2. Hoppsan!! Självklart morsan! Målingen heter nu dansbana vid Gröntjärna..... :)

    SvaraRadera