måndag 21 juni 2010

Nedräkning !!

Nedräkningen har börjat....Nu är det nära semester. Härligt!! Midsommar börjar också närma sig med stormsteg. Nu är det bestämt, familjen drar iväg mot Junsele för att prova på camping livet, blir nog hur bra som helst.....Sist jag bodde där var jag väl si så där 15 år å då var det också midsommar, fast då bestod boendet av tält såklart! Skulle kännas "branå" drygt att stuva in sig i ett tält nu för tiden. Man har gått å blive bekväm på gamla dar. Vill ju ha både kaffe, dator å hårtork nära till hands......

Jag har hört ryktas om att det finns andra Skorpedsbor som också styr kosan mot Jönsel. Några Bredbysar torde väl också dyka upp där....Vi syns!

Vilken tur att man har en svägerska som är så klok att hon har ett jobb i Stan......Hon hjälper till med diverse köp och återlämningar lite nu och då. Denna gång fick Katrin i uppdrag att gå tillbaka med ett par "stulna" jeans som jag verka ha tjyva då jag var å shoppade här om dagen. När jag skulle kränga på mig mina nyköpta jeans ifrån Vero Moda så satt stöldlarmet kvar.....Retfullt!! Men, Katrin tog påsen med sig och nu har jag fått ett par ärliga jeans tillbaka. BRA, då har nått att ta på sig i midsommarhelgen....Tackar!

Å nu säjer jag tack å hej !!

3 kommentarer:

  1. Jeans på midsommar ??? själv tänkte ja packa med Skoter kläa!!!! :-) :-) :-)

    SvaraRadera
  2. Jasså? Tror du inte bikini är lämpligare....Å en paraplydrink för att svalka sig!

    SvaraRadera
  3. Hej, och tack för titten!
    Det finns en stor möbelaffär i skogen nån stans i Junsele, som ska ha bra priser. http://www.roansmobler.se/
    Önskar dig en skön midsommar!
    Ingrid

    SvaraRadera