söndag 20 juni 2010

Jeans skola.....

Oj då, har visst glömt att blogga på flera dagar.....Skärpning!! Det här har jussom hänt sen sist....

I fredagskväll var vi till Dankes och hälsade på. Erik hade fyllt år och bjöd på jättegod planka och såklart smarriga tårtor. Trevligt....
Emil och Oscar bryter sig in i ett kassaskåp.....

Igår drog jag iväg till stan. Sambon var alldeles klädlös och skickade gärna mej att göra alla inköp. Gärna för mig! Det blev en heldag i Ö-vik, Å kläder hittade jag också......

På Jack and Jones är det riktigt trevligt att handla kläder. Väldigt "service minded"..... Där fick jag även en lektion i jeansköp. Den söta killen lärde mig att är man född på slutet av 70-talet ska man INTE bära trasiga jeans......Det hade man ju redan gjort förut, å det hörde mer till ungdomarna, undantag om man var en väldigt "slamsig" person. Vilken tur att jag inte hade mina trasiga jeans på mig. Är ju dessutom född på tidigt 70-tal, så jag är enligt han helt fel ute......Sen fick jag veta att om man inte var så klädintresserad, skulle man absolut inte köpa ljusa somriga jeans.....Så nu har vi fått en lektion i jeansköp.....
Det här hade killen på Jack and Jones inte alls gillat!!

Nu ett litet kom ihåg!!
Det är ju auktion här på byn idag. I föredetta Nisse Hägglunds hus, så fyll upp plånkan med mycket kontanter och dra iväg mot "centrum" å fynda lite......Auktionen börjar klockan 11.00. Själv har jag massor av saker på inköpslistan.....Bara det finns det jag behöver....

Hörs å syns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar