torsdag 21 december 2017

Årets pepparkakshus = KLART!

Hujedamej 

Nu kan julefriden infinna sig....Årets Pepparkakshus förklaras härmed KLART!! Och i år utan könsord och svordomar vid tillverkningen 😝😝😝Hur gick det till?? I vanliga fall brukar det gå åt ett par hundra av varje sort innan huset är färdigt...

Man börjar med att klippa till mallen till sitt i hus. I år körde jag på en enkel variant. Kanske därför det saknades de traditionella svordomarna under tillverkningen???

Kavla ut alla delar och grädda. Blir väl ca 20 delar till ett "enkelt" pepparkakshus
Här kommer det roliga!!! Dekoren. Bäst blir det att dekorera det mesta medan delarna inte är ihopsatta. I år hade jag tyvärr ingen riktigt sprits därav det "grova" resultatet på kristyren. Gick inte att göra finlir..
Sen limma ihop hela huset och fortsätta dekorera det sista. Man använder pincett för att få dit pyntet 😛

KLART!! 
Jag är nöjd trots att kristyren inte blev som jag tänkt....och vet ni vad = Jag längtar redan till nästa års Pepparkakshusbygge 😜😜

 Å nu drar jag mot Örnsköldsvik för fjärde dagen i rad

 /Puss å kram 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar