måndag 21 februari 2011

God mararn!!

Myspys!! Ledig idag, och det känns faktiskt rätt OK.......Elda, dricka kaffe, betala räkningar......Det är väl det jag pysslat med hittills idag, och skickat Oscar till skolan förstås!

Nu ska jag försöka mig på lite sömnad. Måste piffa till min outfit inför Wallmans Salonger.....sen måste jag BAKA!! Det finns inge gott i hela huset.....ska åtgärdas snarast, hur ska man annars kunna dricka eftermiddagskaffe??

Igår var vi på möte angående Skorpeds framtid......Det var föreningen med samma namn, som kallat till årsmöte och samtidigt ville dom bjuda in ALLA Skorpedsbor för att diskutera hur vi ska kunna utveckla bygden i positiv riktning. Bra initiativ!! Lite synd bara att inte fler yngre/familjer dök upp. Men, det kommer flera tåg.... :)

Skorpeds framtid gör ett bra jobb för bygden och dom har t ex utvecklat en hemsida för skorped. http://www.skorped.se/ Titta in där! Sidan är under uppbyggnad, så mer information kommer eftersom......I pausen bjöds det på glass ifrån Myckelgensjös glassfabrik. Hallon, blåbär och hjortronglass......När vi svalt glassen fick vi älga iväg hemmåt, för jag skulle iväg och jobba, så själva årsmötet missade vi.

Vi behöver arbetstillfällen här i Skorped tror jag. Det skulle göra så att fler skulle kunna bo kvar här och vilja flytta hit.... Det gäller bara att komma på hur..... :) :) Alla kan ju inte jobba i hemtjänsten, och glassfabrik finns ju redan i Myckelgensjö, så det kan vi inte satsa på. Men, jag har MASSOR av ideér.....det gäller bara att fullfölja dom, ha,ha....

Slutsurrat för den här gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar