torsdag 7 augusti 2014

Sten i knät!!

Hello!

Vilken fågla tur att jag for till Hälsocentralen med Nova igår.....Det var värre med det "dåliga" såret än jag trodde. Sköterskan försökte få ut grejset som satt nere i såret, men Nova skrek rakt ut av smärta och det slutade med att Doktorn fick komma till undsättning. Han försökte bedöva med nån vätska men det hjälpte ingenting. Huvvaligen, stackars min jänta, tårarna sprutade....Så det blev till å ge henne bedövningssprutor och då gick det förstås bättre.
Dr Adam lyckades "operera" ut en STEN som satt fast djupt inne i såret.....satt nästan nere på benet sa han. Så nu har Nova en djup krater rakt in i knät. TYPISKT!!! Måtte det läka ihop för vi har ju som sagt en utlandsresa om drygt en vecka. Och då är det bada som gäll....Dynga!
Hästen fick hon av Dr Adam för hon var så "duktig" :-)

Och nu är det nästa bekymmer! Nova fick såklart en rejäl penicillinkur att äta i sju dagar, tre gånger per dag. Och det går INGENTING de!! Hon störtgrinar och får inte i sig nånting. Så nu väntar jag på att Dr Adam ska ringa upp så vi får fundera hur man ska göra......Om det inte varit utlandsresan har man kunnat avvakta och se om hon klarar upp det utan penicillin, men, hela resan kan ju bli förstörd om knät bara blir sämre och sämre. BAJSKORV! 

Nä, nu tar jag mera kaffe och lugnar nerverna :-)))))


2 kommentarer:

  1. Men hugaligen... Se till å proppa jäntan full men penicillin så hon inte får nån skit... Vi ska ju på semester!!! Hälsa från mig att hon ska ta sin medicin.... Så ska vi bada som tusan i Turks! Vi hörs...

    SvaraRadera
  2. Det går urdåligt med medicinen. Hon är alldeles skräckslagen och bare grinar....Får väl äta upp den där ransonen själv istället :-)

    SvaraRadera