måndag 4 juli 2011

Kvällsbad,

Ikväll blev det en väldig brådska för barnen! Jag läste på facebook att syrrans katt höll på att föda ungar.....Oscar for iväg på cykeln i rasande fart för att kolla läget........Jag och Nova travade iväg lite senare. Där var det rena förlossningsavdelningen! Fyra ungar var födda å minst en till var på väg...... Jättesöta allihopa!

Medans vi drack kaffe passade Nova på att ta sig ett litet kvällsdopp i Annicas "pool".......Mysigt värre! 20 grader varmt, till och med syrran doppade sig!

När vi skulle gå hemmåt igen hade katten fött fem ungar, men tyvärr var en död. Begravningen skedde direkt, med en tacoskalskartong som kista......
Kattstackarn hade fler ungar som skulle födas då vi gick, så jag undra hur många det blev? Usch, tur att man inte är en katt! Det är nog drygt att föda en bebis i taget...... Å jag har ju dessutom plockat ut mina genom nödutgången...... :)

Nu måste jag in på facebook å kolla om Syrran har uppdaterat födseln........ Synes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar