fredag 28 januari 2011

Rånarjakt!!

Igår va Bylingen här i Skorped......Å som vanligt får man både kallsvettningar och hjärtklappning när man får syn på dom. Och Polisen ska ju va ens vän??? Konstigt! Dessutom tänker jag alltid på den där VÄRSTA utskällningen jag fick där borta i Gerdal.......Huvva!

I alla fall stog snutbilen vid parkeringsfickan bortanför kyrkan när jag var ute och hemtjänstade i går... Hoppsan! Men jag fick smyga förbi som ingenting, Körkortet hade jag heller inte med mig, det låg borta på service i kylskåpet.....? Frid å fröjd, dom stoppade mig ju inte! Efter ett tag for jag förbi igen. Samma visa då, två polisflickor bara satt där ut å för ut.....ingen bilist vinkade dom in, än fast många körde fortare än 50.... Flera gånger åkte jag förbi utan att dom tog mig. Inte ens mitt trasiga framlyse lockade till sig konstaplarna.......hm...

MEN! Då hörde jag på radion hos en gamling att dom sökte efter en rånare i en röd saab 9000. Det var alltså därför dom var totalt ointresserade av Skorpedsbornas körvanor.......Synd att man inte hade en kaffetermos med sig, då har man kunnat stuckit åt dom lite eftermiddagsfika, det såg ju rätt så tråkigt ut att sitta där och skriva upp regnr......Men, nog tänk ja att dom skulle ha blivit ganska hispiga om den röda saaben dykt upp??

Nog om detta! Kaffetåren den bästa är!

3 kommentarer: