lördag 27 november 2010

En trevlig kväll!

Ja ha! Då har man provat att vara på Gästgiveriet i Bredbyn en fredagkväll. Å det gick ju riktigt bra! Tacobuffén var utmärkt, annars brukar det kunna va lite si och så med just tacobuffé. Men den här var super!
Ett par brudar startade kvällen här hemma med lite glögg....

En trubadur spelade kvällen till ära, och hade laddat upp med massor av låtar. Han hade till och med fixat en musikfrågetävling.......frågorna var förresten helt OMÖJLIGA att svara rätt på. Jag kunde inte en enda.....

Det värsta med hela kvällen var när jag tackade ja till en dans med en äldre herre......Hans stank av PISS!! Huvvaligen.....det värsta jag känt, ibland kan ju danskavaljererna ha en viss doft av svett. Men urin!! Nä, fy fågeln va äckligt. Hem å tvätt böxern ditt gammas! Jag överlevde i alla fall äckeldansen och kvällen gick vidare och tillslut blev klockan ett och vi äntrade bussen och åkte över mot Skorpedsida igen.

Det var alltså en trevlig kväll, (förutom pissgubben då) Och syrran får besöka Gästgiveriet nästa helg också. Då med sina arbetskamrater ifrån Hägglunds. Julbord ska dom kalasa på. Dessutom ska stora delar av "Gene" dit samma kväll har jag hört. Det kanske vore nått för hemtjänstflickorna att hänga med på....??

Bäst att ladda inför jobbarkvällen.......Vi hörs!

2 kommentarer: