tisdag 16 november 2010

Bygga hus.

Idag hade jag en trevlig överaskning i brevlådan......två stora tjocka buntar med kort! Det måste vara flera år sedan jag framkallade film sist. Men, va kul det är! Att få bläddra i "riktiga" kort. Kanske var det bättre förr....?När man hade skickat in en rulle film var det väldigt spännande att äntligen få titta igenom bilderna när dom kom på posten. Nu har man ju sett bilder hundratals gånger redan. Överaskingsmomentet är jussom borta!

Vad var det som gjorde att jag promt skulle framkalla bilder då? Jo, det ska till å byggas hus......Inte jag, men  på Bakfickan. Barnen ska nämligen göra var sin "husaffisch" med bilder på sig själva, släkt och dyligt. Och som vanligt när man behöver skrivarn  finns det inte en endaste droppe färg...... Så det gick fortast att beställa bilderna.

Så imorgon blir det husbygge med barnen.....

Nej! Bänka er framför tvn nu och sikta in er på Hemmafruarna.......Det ska jag göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar