söndag 4 juli 2010

Solbergsbo har flyttat in.....

Oj, har visst glömt att blogga......Det har varit sånt fullt sjå med fönstermålning. Blir ju ALDRIG klart! Men, det närmar sig slutet.

Idag har vi äntligen fått hälsa på Mormor i sin nya sommarstuga.....Det blir skoj att ha henne på lite närmare håll.....Så vi kan umgås mer!
Här hälsar vi Mormor välkommen till byn igen genom att mumsa glass ilag.....

Sen har det varit auktion i Solberg, å jag hade läst i annonsen att det fanns alla möjliga fynd där. Hörde av mig till ett par SÄKRA auktionsbesökare och gjorde en beställning av både gökur och uppstoppade fåglar......Repliken från han som skulle lösa det hela var:

Vad i himmeln ska du ha det till.....???

Kan va bra att ha, säjer jag! Det hela slutade med att jag numera är stolt ägare till både en hackspett och en svala.......så ni som har gått i Solbergs skolan har nog sett mina sötnosar förut......(har man inte levande djur kan man ju alltid ha några skelett istället) Kan nämna att "fynden" blev VÄLDIGT billiga....Undra varför?
Svalan ser ruggig ut.....Men herr hackspett är rätt så söt! Något gökur fanns det inte så den jakten går vidare!

Det fanns en tredje fågel i min fyndlåda också, av okänd sort. Den smög jag iväg till syrran me och gömde på toan. Kul att skrämmas lite....
Nu måste styleroom få sig ett kvällsbesök.....Tack för mig!

1 kommentar:

  1. Svalan va ju riktigt läskig... på bild iaf. Kul idé om donationen av den tredje fågeln...

    SvaraRadera