lördag 24 juli 2010

Den årliga YRAN.....

Igår hörde jag ryktas om att den årliga yran på Kåkstan skulle ske.....Syrran å jag träffades och käkade lite tacos å sen drog vi iväg på äventyr, medans Sambon äventyrade nere i Docksta med bryggbygge.....
Första anhalten blev hos Surang (stavning?) och där blev vi väldigt välkomnade. Det var värsta bjudningen.....Snacka om gästvänliga! Mat och dryck bars in, och hela tiden frågades det om vi ville ha mer. Även snapsglasen fylldes på i rasande fart. Farligt, tur att jag hade barnen med mig, så jag kunde tacka nej med gott samvete.....5-6 snapsar på en halvtimme kan aldrig sluta väl....
En riktig gentelman visar sina takter....Det gick absolut INTE för sig att gästerna satt på golvet. Den här killen älgade snabbt iväg efter både stol och dyna till Annica......
Tailändsk specialité. Kokade kycklingfötter att gnaga på......Gott? Det är det säkert, fast jag smakade inte.....
Bröderna bus.....Alltid lika kul att träffa Rogga Grogga!
Sen bar det iväg till Helgessons mysiga hus. Där är det superfint och härligt inrett! En lång och rolig sittning blev det ute vid deras grillställe, som förövrigt var bland den bästa grillplatsen jag sett.....Vill ocskå ha!!
Klockan blev halv två då jag och syrran travade iväg hemmåt. Tack för en trevlig kväll !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar