fredag 29 september 2017

Last night

Tjo ho!

Alltså, jämarns vilken jättetrevlig kväll vi hade i Storhogna i går!! Helt perfekt evning bestående av supertrevligt sällskap, god mat och ännu godare drycker 👍👍 Vad kan gå fel liksom?? 

Kvällen startade vi upp på mitt och Sivs rum med lite vin och allmänt surr och roligheter....sen blev det även igår en trerätters middag nere i restaurangen - VILKET LYX!!!! 

Höhöhöhö!! Länsman hade kvällen till ära spökat ut sig i en blommig topp! Men, vad gör man inte när modet är ett enda stort jävla blomhav 😝😝😝

Det här var kvällens absoluta höjdpunkt = Förrätten Karl-Johansvampsoppa! Nu känner jag mig väldigt rik som har årets Karl-Johan i frysen. Dom ska jag minsann spara till ett något väldigt speciellt tillfälle 💕
Varmrätten bestod av inkokt torskrygg med palsternacksmoussé, tror jag?? Dock blev såsen inte densamma som kockarna först utlovade - Såsen misslyckades och kockarna var inte nöjd med resultatet. Summan av det hela blev att det serverades en annan sås än vad som stod på menyn...och som kompensation fick vi alla varsitt glas PROSECCO som "plåster på såren" = Passade mig utmärkt 😎😎
Efterrätten, kanelkaka med grädde, lingon och kolasås! Vi köpte "vinpaketet" som var särskilt utprovat till att passa till rätterna. Väldigt goda viner!! Dock är jag ju dörädd rödvin så jag meddelade helt enkelt servitrisen att jag var allergisk mot rödvin, och minsann så fick jag ett alldeles eget vinpaket. Ja, se dum ä man ju inte....bara "allergisk"... 😊😊
Och vet ni vad?? Nu är jag hemma på "säker mark i Skörpe" igen och det är ju bara fredag för klåen!!! 

/Woop, woop






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar