lördag 7 maj 2016

Hur tänkte jag här????

Hoppsan!!

Gårdagens såskokning gick väl så där....bäste gryta förstörd, man ska inte va mer än en meter från spisen!!!!
Dynga på brö!!

Nu till nåt helt annat. Vet ni vad jag tror...snart kan man börja SOMMARFISKA!!! Ett säkert tecken brukar vara när jag ser dom första öringarna vandra upp i bäcken och det gjorde jag igår, plus att det vakar i "Lundins" dammen! Sen har jag sett att myggen har kommit fram också. Allt detta tyder på att fisket är nära. I år ska jag fiska mycket!! 

Förresten så såg jag en vattensork i bäcken igår också. Det va då länge sen jag såg en sån filur senast....måste ha varit då jag var barn typ.

Bildresultat för vattensorkBildresultat för vattensork
Kom upp ur bäcken så bjussa jag på kaffe :-) 

Nä häpp! Nu måste jag nog ta och dammsuga, skura, tvätta och göra andra roliga saker som inte verkar göra sig själv. 

/Syns och hörs


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar