tisdag 18 oktober 2011

HLR-kurs

Igår kväll gick jag hjärt/lung-räddningskurs här i Skorped. Det var på tiden! Såg att mitt förra intyg var i från -98.........Så nu har man friskat på kunskaperna igen!
Såna här figurer använder man att öva på........30 kompressioner......2 inblåsningar.....osv, osv, osv........Anmäl er till kursen ni med! Så nån kan rädda mig när jag ligger där?

Här på byn finns en hjärtstartare, som allmänheten kan använda vid hjärtstopp.....Den fick vi lära oss mer om, och om hur den fungerar. Väldigt enkelt! Bara att följa instruktionsrösten i "lådan".
Så här kan en hjärtstartare se ut. "Byns" defibrillator finns i en låda på väggen vid stora ingången till Servicehuset......Så dit älgar man iväg illa kvickt om man tror att någon drabbats av hjärtfel.

Hemmafruarna väntar på mig!! Bara tv ASET fungerar nu då......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar