torsdag 31 mars 2011

DÖDEN, DÖDEN, DÖDEN........

Döden, döden, döden......Så började alltid Astrid Lindgren och hennes syster sina telefonsamtal till varandra........Kul!

I alla fall är det så jag har haft det i veckan, i princip DÖD! Det är därför jag inte bloggat på lääänge! På Måndagmorgon hade Nova fortfarande magvärk och ville absolut inte fara på Bakfickan, så vi bestämde att vara hemma.......Sen, fram på förmiddagen började jag känna mig så konstig, frös å svettades och var alldeles slut på! När jag tog febran var den 40,3! Usch å fy! Vuxna brukar väl aldrig ha så hög feber? Jag låg stendöd resten av dagen. Mådde illa och kände mig helkonstig......Å sen har jag lega på samma plats i soffan i tre dagar, har knappt rört mig ur fläcken. Skönast är att ligga alldeles still och bara blunda!

Men, rena rama bantningskuren är det också, kan man säja! Sen i Måndags har jag fått i mig typ en halv portion kräm, några glas saftsoppa, plus lite dricka...........-3kg är nog inget att pruta på! Men, som tur är blir dom väl lätt att få tillbaka, när man kan börja äta å dricka igen!

Så idag Torsdag blev det ytterligare en sjukdag för mig! Gillar INTE att va sjuk! Hoppas jag blir frisk snart....annars, döden, döden, döden!

2 kommentarer:

  1. Höörde av mamma att du var dålig !! ! Dra trissan va tråkigt iaf... visa Oscar nå "bränt" finger sen han var här ?? Han råka bränn sig på vatten pipan :-( Nää du Linda Puff å jag kommer te helgen med STORA meducin skåpt :-P

    SvaraRadera
  2. Ja tack!! Ett hellsickes stort meducin förråd måste ni ha med er..... :) Annars dör jag snart!

    Å nån brännskada har jag inte hört minsta ord om....

    SvaraRadera