torsdag 29 juni 2017

Vad gamla tanter roade sig med förr!

Tjo flöjt!

Alltså, vet ni vad damerna roade sig med för typ 40 år sedan??? Jo man virkade pudlar för att kunna trö utapå sina spritflaskor!!! Väldigt snyggt och användbart? 
En sån här liten goding fick jag ögonen på i Lördags när vi var bjudna på middag i Gulsele. Hur kom man ens på tanken undrar jag? Jag minns faktiskt att jag sett såna här hundar medan jag jobbade i hemtjänsten. 
Fast när man ser innehållet i pudeln så förstår man varför det här va modernt...Alla vill väl ha en EXPLORER VODKA gömd inuti en hund!

Å så här roar kärringarna sig nu för tiden = leker med ström!! Egentligen lika märkligt som stickade pudlar. Väldigt otäckt!! Ingen tävling för mig alltså.

Fyra deltagare håller i var sitt handtag och när en lampa slocknar gäller det att trycka före sina kamrater. Den som trycker sist får en strömstöt!! Hujedamej!

Näpp, nu mot FTV Domsjö. Men, först en sväng förbi Harpsjölägret

Puss å kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar