onsdag 25 juni 2014

Sex km löpning!

Pust å stön! Harne satt som en smäck de!!! SEX kilometers springrunda....bra för kropp och själ åtminstånde....bikiniformen verkar man inte ju behöva tänka på. Inte en varm solskensdag så långt ögat når!

Ja, just de! Midsommarhelgen hade ju en lördag också. Här kommer den:
Klater-fyrhjulingar....behövdes ström från en bil varje gång vi skulle starta dom. Här är barnen och jag på väg hem ifrån den dagliga spökontrollen  :-)
Sen trotsade vi det otroligt dåliga vädret och drog iväg på en "riktig" fisketur. I spöregn och sex plusgrader. Fy FAAAN vad jag frös!! Drömde under  hela fisketuren att jag skulle ha haft en termos med kokhet superstark glögg med mig....Mitt i sommarn ;-) Gud, vad gött det hade vöre. Våra fingrar var alldeles avdomnade tillslut av kylan. Kunde knappt hä på masken....
Men, fisket gav då tusan resultat i alla fall. Nio jättefina öringar fastnade på våra krokar (mest på Nils krok)
Lämpligt till kvällningen blev det så här fint väder. Och Mats tände Abu-röken och rökte våra nyfångade firrar!
Den rökta fisken fick hänga med upp till Sundbergs grillkåta senare på kvällen....och fick högsta betyg av alla som smakade!
Som vanligt när Anders och Rossi är i farten blev det värsta godaste bjudningen. Ingen behövde va hungrig eller törstig ;-))))) Här grillas det massor med körv! 
Tusan, vad mysigt att ha en sån här grillkåta. Vi var tjugo stycken som mådde som kungar runt elden. Många skratt och tokheter blev det under kvällen :-) Och MASSOR med bra musik ur värsting-högtalarn. Hördes flera mil skulle jag tro.
 SLUT!
Vi vågade oss ut ur den varma kojan nån gång ibland för att spela ett parti kubb
Vips, så blev det natt och dags att gå hem och lägga sig i husvagnen. STORT TACK till Sundbergs som upplät "campingplatser" till oss. Blev en jätteskoj helg!! 

Nu tror jag att jag å Nova ska åka över till Bredbyn och köper lite plantor. Fy fan, snart är juni slut och jag har inte en endaste blomkruka ute!!! 

Hejsvejs!

2 kommentarer:

  1. Vilka midsommarfirare... Täckjacka, mössa... Översta bilden är talande för vilket väder det va.

    SvaraRadera
  2. Ja visst, vinterkläder på!! Ingen sommarklänning så långt når.....Vi får nog göra en inomhusfest för att få använda somrigare dress :-)

    SvaraRadera