fredag 11 oktober 2013

Tack LUNDS!!!

För ett tag sedan då jag sprättade in på LUNDS för att köpa lite fiskegrejer råkade jag stypa på en gammal affisch med telefonnummer till Skorped och byarna runt omkring. Det blev tal om att "våra gamlingar" borta på Service säkert skulle tycka det va jätteskoj att få läsa affischen och komma ihåg gamla släktingar, bekanta mm. Det hela slutade med att jag fick telefon-listan för att ta med till Servicehuset!! TACK SÅ MYCKET, Eva!!! Nu tänkte jag att vi ska ordna en ram och göra den till en tavla att sätta upp på lämplig plats :-)
På Träffpunkten igår fick alla beskåda den fina affischen som är ifrån 50-talet kanske?? (vild gissning). Roligt att man förr satte ut vilken titel man hade i telefonkatalogerna. I Skörpe fanns alla möjliga yrken representerade....Allt ifrån hemmarns ägare, barnmorskor å bagare till torpare och drosk-förare...KUL!
Telefonnummer på den tiden hade dessutom bara två siffror! Enkelt å bra :-) Och växeln här i Skorped fanns i Stig Ivarssons huse...om jag fattat det hela rätt??

Hej hopp! Nu måste jag fortsätta måla...Usch, vad mycket det är å vad lång tid det tar...

Over and out,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar