tisdag 23 juli 2013

Vårdcentral....

Hej å hå! Idag drog jag till och ringde Bredbyns Vårdcentral för mitt "trasiga" knä, eftersom det inte verka bli nå bättre.  Men, där fanns det inte mycket hjälp att hämta. Först undrade hon varför i friden jag inte sökt vård tidigare.....å i nästa stund sa hon att det inte fanns några tider att få, så nån läkare skulle jag inte få träffa. Ja ha, vad ska jag göra då? Jo, hon tyckte jag skulle ringa sjukgymnasten och få komma dit istället....då jag påpeka att dom har telefontid och att den gått ut, så tyckte hon ändå att jag skulle ringa dit.

Sagt å gjort. Jag gjorde som hon sa å mycket riktigt kom man ju inte fram på telefonlinjen pga att tiden var slut. MORR!! Ringde tebaks till "rådgivning och läkarbokningen" och fick svar att jag får vänta tills sjukgymnasten har teletid på onsdag istället. Jag trodde att man gick till en Läkare först och träffar sjukgymnasten sen. Så här gör dom enbart för det inte finns några läkartider att få fram. Det blir roligt att se vad gymnasten säjer i morgon....då jag hade muskelskadorna i vaden hade dom inte en tid ledig på flera veckor, så jag fick aldrig träffa nån. Vört det bli likt nu???

Skit samma! Nu Åselebilder:

Nygräddade bullar som en liten flicka kom och sålde. Hennes PAPPA? hade visst hjälpt henne med baket..
 Lars kollar storleken på kupan!
 Och Nova med såklart!
 Äta sockervadd = Det äckligaste jag vet!!
 Knäskadan stoppade mig inte från att gå till ÖL-tältet på fredagskvällen...
 Oscar provar tjur ridningen,
Den nya "familjen"...Pappor gjorda av plast. Mycket behändligt om ni frågar mig :-) :-)

Nä, ska man få sig nån sol idag äre bäst att hä ut sig!!

Syns,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar