torsdag 11 maj 2017

På kurs,

Hello

Idag har jag varit på brandutbildning på sjukhuset. Mycket bra! Brandutbildning kan man inte få för mycket av. Det var inte så jättelänge sedan jag gick utbildning i brand, men nu har jag ju en ny arbetsgivare och då var det dags igen. Så idag har jag släckt bränder med handbrandsläckare, räddat brinnande "människor" med brandfilt och sprutat med brandslang. Plus teori såklart 👍 Vet ni att man aldrig ska lämna spisen när man lagar mat? Och aldrig starta tvätt/diskmaskin eller elda i pannan på kvällen eller när man lämnar hemmet...
Bildresultat för släcka docka med brandfilt
Väldigt bra att få repetera släckningsteknik. 

Å sen när jag kursat klart blev det en tur ner till Lindholms bil och därifrån fick Länsman åka med ett STORT leende på läpparna!!! Fick nämligen en stjärnbil 😎😎
Ä jag inte cool så säg.....Servicekillen beklagade sig att enda lånebilen som fanns att tillgå var en Merca...höhöhöhö! Jo jag tackarrr sa jag! Det passade mig perfekt 💗 

/Tjingeling 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar