onsdag 17 maj 2017

Kort klänning!

Morning

Jag är som jag tidigare skrev helt klädlös inför kommande dop och bröllop. Så igår roade jag mig med att googla lite på dresscode för lunchbröllop och hittade bland annat detta:

FÖRMIDDAGSBRÖLLOP
äger rum före kl. 15.00 på dagen.
Gästerna vid förmiddagsbröllop bär, när det gäller kvinnor, kort klänning eller dräkt, ej urringat. Gärna hatt. Den manlige gästen bär jackett (när så påbjuds) eller mörk kostym. 
 En regel för en kvinnlig gäst är att inte klä sig i vitt eller svart.
 I kyrkan ska axlarna aldrig vara bara. Använd sjal eller liten jacka.
Hehehehee!! Vört man måste köpa sig en snöggen hatt 😎😎 Kvinnan ska alltså gärna ha hatt och kort klänning UTAN urringning....sen får man inte ha bara axlar i kyrkan, och inte klä sig i svart eller vitt - Det är typ de enda färgerna jag har på kläder 😜

TUR att jag har ärenden in till stan på lördag - Då jämarn ska det shoppas kläder!! 
Bildresultat för förmiddagsbröllop klädselBildresultat för klänning och hatt bröllop
Hahahahaaa! Det är alltså så här man ska se ut???? Tror jag hoppar hatten...

/Tack för mig - Hej! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar